reklama

Vista a ja

Odvšadiaľ počúvam o problémoch s novým operačným systémom od Microsoftu. Moje skúsenosti sú však iné. Možno som výnimka, možno mám len šťastie, ale mne prechod na nový „Wow“ operačný systém nespôsobil žiadne vážne problémy. Používam ho šťastne už takmer štyri mesiace...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)

Keď som v novembri minulého roku kupoval notebook, rozhodovanie bolo (ako to už býva pri takýchto nákupoch) dlhé. Rôzne pre a ešte rôznejšie proti menili konfigurácie, platformy, parametre, rozmery. Jediný viac-menej nemenný parameter zostávala cena ;)
Konečné rozhodnutie padlo na ASUS A6Km (15.4, AMD Turion64 ML-37, Geforce GO 7300, 1GB RAM, 100GB HDD, LAN, WLAN, Bluetooth...) s predinštalovaným Windows XP Media Center. Jednou vecou čo tiež rozhodla bolo to, že notebook bol Windows Vista Capable a Asus k nemu ponúkal bezplatný upgrade na Vistu.
Po registrácii, zaplatení manipulačného poplatku a overení u výrobcu mi koncom apríla tohto roka Windows Vista v edícii Home Premium prišla. Od Asusu som k nej dostal aj CD s najnovšími ovládačmi pre notebook.
Keďže Asus pri predinštalovaných systémoch štandardne ponúka tzv. systém Spasitel (skrytá partícia na HDD s inštaláciou OS pre jeho rýchle obnovenie) vôbec som sa neobával nainštalovať systém takzvanou „čistou“ inštaláciou. Upgrade som nezvolil preto, že sa to veľmi nedoporučovalo a tých pár programov čo som používal nebol problém znova nainštalovať.
Inštalácia prebehla pomerne rýchlo a bezproblémovo. Dlhšie už trvala inštalácia všetkých ovládačov z CD od Asusu, ale vyplatilo sa čakať. Po prvom zapnutí, vzájomného sa „oťukania“ a odinštalovaní mojich obvyklých programov som narazil na prvý problém. Nebolo možné sa pripojiť cez ADSL WiFi router Micronet pomocou WiFi, takže všetky aktualizácie, registráciu som bol nútený urobiť „po kábli“. Všetko ostatné (multifunkčka, foták, MP3 prehrávač, mobil, externý monitor...) pracovalo bez problémov. Začal som teda pátrať po novom ovládači pre router. Výrobca nič nové neponúkal a na fórach kde som sa pýtal mi každý len odporučil návrat na XP, v predajni kde som router kúpil sa mi dokonca vysmiali že som taký naivný a Vistu som si nainštaloval, vraj sa s ňou pomocou WiFi nikdy nepripojím. Po týždni hľadania som nový ovládač našiel na akejsi japonskej (alebo akej?) stránke. Asi nie oficiálny, pretože také číslo verzie ani priamo výrobca na stránke nemal. Dôležité je že funguje.

Týmto by som chcel všetkým „technikom“ ktorí sa ešte nestihli podrobne zoznámiť s novým operačným systémom (pretože to vážne nie je len XP s novým vzhľadom) a „kliká“ sa tu inde ako sú asi naučení, aby ak nevedia ako problém(y) riešiť nezhadzovali svoju neschopnosť a nevedomosť na Vistu.

Nejdem tvrdiť, že Vista je ten najlepší a neviem aký operačný systém – má svoje muchy, tak ako všetky pred ním. Z môjho pohľadu je ale omnoho stabilnejším a bezpečnejším než jeho predchodca. Za tie štyri mesiace som nezaznamenal žiadny problém, všetko čo potrebujem funguje. Snáď len to vypínanie by mohlo trvať o čosi menej ;) Dúfam že Microsoft na tom pracuje a v SP1 pre Vistu to bude vyriešené.


Andrej Kuchár

Andrej Kuchár

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...človek milión, milujúci nové technológie, cestovanie, obrázkové časopisy, panictvo prvých pocitov a dukátové buchtičky ;)~Mail:Social: Zoznam autorových rubrík:  Čo sa dejeLáskaBásničkyÚletyIT & MobilSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu